Modern Times   1935   1936   1937   next   previous


Modern Times Clippings 38/382

Motion Picture Herald, New York, April 1, 1933.

CHARLES CHAPLIN

Lohntag

Auf dem Lande

Verrückte Stunden

Illustrierter Film-Kurier Cover, Berlin,

1932, Chaplin for The Ages

& Legal

      Wie Herr Hitler das Wort „legal“ in den Mund nimmt!

(...) Cartoon, Der Wahre Jacob, Berlin, Feb. 27, 1932

& BERLIN AMERICANIZES ITS EXPLOITATION. To those used

to Yankee ballyhoo methods, there‘s nothing unusual

in the erection of a large electric sign to exploit a picture.

But in Germany such costly and flamboyant media

are noteworthy, and so we show what was done in Berlin

to advertise the showing of Paramount‘s latest

Harold Lloyd comedy, „Movie Crazy.“ This sign is located

on the famous Potsdamer Platz in Berlin.

(...) Photo, Motion Picture Herald, Dec. 31, 1932.

      Filmverrückt ist der deutsche Titel von

      Movie Crazy.

& Marmorhaus, Fassade mit Werbung für „Nach Büroschluss“,

Berlin, circa 1935, flickr.

      Marmorhaus, Kurfürstendamm 236, Berlin.

      Nach Büroschluss ist der deutsche Titel

      von After Office Hours mit Constance Bennett und Clark

      Gable, Regie Robert Z. Leonhard.

& Wiedersehen mit Chaplin. Die Degeto (Deutsche Gesellschaft

für Ton und Bild) beschloß im Capitol ihren Matinee-

Zyklus mit Josef von Sternbergs „Amerikanischer Tragödie“

und beginnt ab nächsten Sonntag im „Marmorhaus“

eine Chaplin-Serie, die sich auf vier Wochen erstreckt und den

„Pilgrim“, „Goldrausch“, „Zirkus“ und „Lichter der

Großstadt“ zeigen wird. Da von den stummen Filmen Chaplins

keine neuen Kopien gemacht werden und, wie z. B.

von „Goldrausch“, nur mehr eine Kopie in Deutschland vorhanden

ist, so dürfte dieser Zyklus eine der letzten Möglichkeiten

sein, das Lebenswerk Chaplins zu sehen.

(...) Berliner Morgenpost, Feb. 17, 1933

      Marmorhaus, Kurfürstendamm 236, Berlin.


„Chaplin-mustached Nazi leader“

Editorial content. „THE HITLER THUMB

      Under the heavy thumb terminating the long arm

of Germany‘s belligerent, Chaplin-mustached Nazi leader,

Chancellor Hitler, has fallen Victor Trivas, director

of the internationally-flavored Hell on Earth, shortly to have

Broadway exhibit under the sponsorship of newly

formed Aeolian Pictures Corporation. With Herr Trivas on the

Hitlerian proscribed list has gone also his picture.

Two reasons, claims Aeolian: a Jew is importantly part

of the picture, the film pleads against racial bigotry,

militarism, narrow nationalism.“


Redaktioneller Inhalt


  Modern Times   1935   1936   1937   next   previous






www.fritzhirzel.com


Chaplins Schatten

Bericht einer Spurensicherung